نخستين تشكل صنفي مقنيان در يزد راه‌اندازي شد


رييس سازمان جهاد كشاورزي استان يزد گفت: با تشكيل انجمن مقنيان يزدي، نخستين تشكل صنفي مقنيان كشور در اين استان راه‌اندازي شد.

محمدجواد صالحي افزود: استان يزد با برخورداري از سه هزارو‪ ۲۸۳‬رشته قنات‪ ۵۴۶‬دهنه چشمه و دارا بودن يك هزار و‪ ۳۰۰‬مقني، از استان‌هاي مطرح كشور در اين زمينه است.

وي اظهار داشت: اين انجمن با هدف ساماندهي صنوف فعال در بخش كشاورزي كه متضمن حفظ منافع و بهبود وضع معيشتي توليدكنندگان و بهره‌برداران اين بخش است، تشكيل شد.

او پوشش بيمه‌اي و افزايش ضريب ايمني در هنگام كار در قنات را از مزاياي تشكيل اين صنف نام برد و ارائه خدمات آموزشي،ارتقاي سطح فن‌آوري، بهره‌گيري از خدمات متقاضيان در شرايط اضطراري و ايجاد بانك اطلاعات از وضعيت قناتها را از ديگر اهداف تشكيل اين انجمن ذكر كرد.

به گفته صالحي، در نشستي كه به همين منظور با حضور مقنيان و كارشناسان فني دستگاههاي اجرايي تشكيل شد اعضاي هيات مديره اين تشكل به مدت سه سال، انتخاب شدند و فعاليت خود را بطور رسمي آغاز نمودند.

وي اظهار داشت: تشكل صنفي يادشده مي‌تواند با انتقال دانش فني و تجارب و مهارت‌هاي آنها به نسل حاضر، احياي اين هنر را در آينده تاريخ، تضمين كند.


يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا